شاسوسا

شاسوسا

من می خواهم برگردم به دوران خلوت خودم. من نمی خواهم دیگر کسی برای من چنگ و دندان نشان بدهد. یعنی راستش حوصله آزار دیدن را ندارم
شاسوسا

شاسوسا

من می خواهم برگردم به دوران خلوت خودم. من نمی خواهم دیگر کسی برای من چنگ و دندان نشان بدهد. یعنی راستش حوصله آزار دیدن را ندارم

شاسوسا


شاسوسا


شاسوسا نام یکی از شعرهای سهراب تو دفتر آوار آفتاب است.معنی های زیادی برای این کلمه می گویند : تکامل ، نام خداوند ...اما خود شعر که بازگو کننده ی هبوط آدمی است بهتر از همه معنی شاسوسا را می رساند.

متن کامل شعراز سایت سهرا ب سپهری



نام شعر : شاسوسا

کنار مشتی خاک
در دور دست خودم ، تنها ، نشسته ام.
نوسان ها خاک شد
و خاک ها از میان انگشتانم لغزید و فرو ریخت.
شبیه هیچ شده ای !
ادامه مطلب ...

نامه

می دانم این آخرین نامه هم پست نمی شود
اصلا آدم شاعر به دنیا بیاید
بختش سیاه است
تما این اسفندها را سیاه می کنم
پشت خواب پرنده های رفته
دست هایم را دود می کنم
و تو مرا اوراق می کنی
لابلای خاطره هایی که دود می شود
از اسفند تا فروردین مگر چقدر راه است
چیزی اندازه گل دادن
سنگ پشت های پیر
می دانم
این آخرین نامه هم پست نمی شود
ت. راست می گفتی:
از اولش هم بین ما چیزی نبود
جز همین چند تکه خاطره

رویا زاهدنیا

?????

از گور خری پرسیدم: تو سفیدی راه راه سیاه داری، یا این که سیاهی راه راه سفید داری؟

گور خر به جای جواب دادن پرسید: تو خوبی فقط عادت های بد داری، یا بدی و چند تا عادت خوب داری؟

ساکتی بعضی وقتها شلوغ می کنی، یا شیطونی بعضی وقتها ساکت می شی؟

ذاتا خوشحالی و بعضی روزها ناراحت می شی، یا ذاتا افسرده ای بعضی روزها خوشحال می شوی؟

لباس هایت تمیزن فقط پیرهنت کثیفه، یا لباسهات کثیفند و شلوارت تمیزه؟

و گور خر پرسید و پرسید و پرسید و بعد رفت!

دیگه هیچ وقت از گورخرها درباره ی راه راه بودنشان چیزی نمی پرسم.

شل سیلور استاین